Hoşgeldin, Ziyaretçi:
Yada Üye Ol

Kayıt:

Yeni bir konu açıp, diğer konulara cevap verebilirsiniz.
Z-TR Gaming Forumuna kayıt olarak, tartışmalara katılabilirsiniz.
İyi bir kullanıcı olursanız şirinleride görebilirsiniz.


Konuyu Takip Et

CS:GO Dili ve Edebiyatı

Konuyu Oyla:
  • Derecelendirme: 0/5 - 0 oy
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5


CS:GO Dili ve Edebiyatı

#1
Çevrimdışı Toreador

    [Z-TR] Sahip

  • [Z-TR] Sahip
  • Yorum:
    635
  • Konu:
    52
  • Kayıt:
    10-07-2015
  • Üye Sayısı
    2

  • Yeni Başlayanlar İçin CS:GO Dili ve Edebiyatı...
    Oyuna az çok aşina olan herkes bilir ki CS'nin kendine has bir dili bir jargonu vardır. Hızlı ve aksiyon dolu bir oyun olduğu ve sürekli bir yerlerden kafanıza mermi yağdığı için konuşmaya ya da yazmaya çok zamanınız yok. Bu yüzden derdiniz neyse hemen anlatabilmeniz lazım. Eski kurtların pek çoğunun bildiği, yeni oyuncuların da bir an evvel öğrenmesi gereken temel CS:GO terimlerini sizin için derledik! O zaman "Okay let's go!
    • Rush: Genellikle rakibi gafil avlamak ve pozisyon almalarını beklemeden saldırıya geçmek için koşar adım yardıra yardıra rakibe saldırmak anlamına gelir. İyi yapıldığında güzel sonuçlar verir ama önünüze düşen bir flash ile daha gözünüzü açamadan el bitmiş de olabilir. 
    [Resim: http://zaytung.com/fotos/rush.png]
     
    • Secure: Sessizce yürüyerek yerini belli etmeden pozisyon alma şekli. Güvenli ilerlemek yani. Tünele koşarak giren arkadaşlar, kendinizi biliyorsunuz. 
       
    • Boost'lamak: Yok yok o değil, sizin bildiğiniz “kanka beni bi boostla global olmam lazım” gibi bir şey değil. Rakibi şaşırtmak ya da görüş elde etmek için haritada erişilemeyen yerlere takım arkadaşının desteği ile erişmek manasında bu. Bir kutunun üstüne tek başına çıkamıyorsanız arkadaşınızın üstüne basarak çıkabilirsiniz.
    [Resim: http://zaytung.com/fotos/boost.jpg]
    Uzun eşek mi oynuyoruz boost'luyor muyuz belli değil...
     
    • Bait'lemek: Avantajsız bir durumdayken rakibi yemleyerek bir taktik ile avantajlı duruma geçmek. “Beyler siz A gidin, C4 ile ben b gireceğim” diyerek, bomba kuramayacakken rakibi yanılgıya uğratıp, kurabilecek pozisyonu elde etmek gibi.
       
    • Commander: Takımın en tecrübeli oyuncusu, taktik adamı, bir grup yeteneksize maç kazandırabilen kişi
      .
    • Buy Out: Her iki round’un sonunda oyuncuların üzerindeki tüm parayı harcayarak oraya buraya silah atmasıdır. Parayı mezara mı götüreceksin lafı boşa denmemiştir:
    [Resim: http://zaytung.com/fotos/buy%20out.jpg]
     
    • Rotate: Bir oyuncunun rakipten bir oyuncuyu düşürdükten sonra ya da taktiksel olarak takım halinde haritadaki konumunu değiştirme hamlesidir.
       
    • Gooshed: İnşaatlarda bile yazar “Baretini Giy!” diye. Eğer kaskınız varsa kafadan mermi yeseniz bile bazen ölmezsiniz. Bu duruma denir.
       
    • Noob: Yeteneksiz, vasıfsız, takıma hiçbir katkısı olmayan kişi...
    [Resim: http://zaytung.com/fotos/noob.png]
    Ayak altında dolaşma la!
    • Drop: 4750$ verip AWP aldıktan sonra tek adam dahi vuramadan bir sonraki ele çıkan mağdur kişinin “kanka bi droplasana yha” diyerek, takım arkadaşından silah isteme şeklidir. Drop atmak demektir ve silah atmak anlamında kullanılır.  
       
    • Ninja Defuse: Teröristlerin kurduğu bombayı onlara çaktırmadan patlamak üzereyken çözmek demektir. Bu genellikle zor bir şeydir ve rakibin tecrübesizliğinden doğan bir olaydır. 
       
    • Smurf hesap: “Kanka aslında global’im, bu benim smurf” cümlesinde geçen; bir oyuncunun yedek olarak açıp geliştirdiği hesaptır.
       
    •  GL&HF: Tüm oyunlarda kullanılan bir sözdür “Good Luck & Have Fun”. Oyun başlamadan rakibe iyi niyet göstergesi olarak söylenen “iyi şanslar iyi eğlenceler” ifadesidir. Bazı durumlarda bu ifade oyun sonunda “VAC wait oç” şeklin dönüşür. Onu da burada açıklamayalım.
       
    • TK ya da AS: Bir oyuncunun tüm rakibi tek başına öldürdüğü round’da aldığın unvan. Oyuncunun gaza gelip "bıraksalar Fnatic’teydim şimdi" dediği bir eldir genelde...
       
    • Gh: İngilizceden gelen “Good Half” yani; “ilk yarı güzeldi kanka” anlamına gelir. Bir Rus varsa takımınıza bu genelde BH (bad half) olur…
       
    • Ns: İçinizden “ne hs attı mınakoyum” dediğiniz ama rakibe kibarca “ns bro” şeklinde yazdığınz iyi vuruştu anlamına gelen söz.
       
    • Wall Bang: EG n0thing ile doğmuş bir terim diyebiliriz. CS:GO’da pek çok yerde mümkün olmasa da, duvar ve harita objelerinin arkasına saklanan rakibi görmeden vurabilmek manasında gelir. Hileyi kapa oç şeklinde tepkiler görmenize neden olur, dikkat edin!
    [Resim: http://zaytung.com/fotos/wb.jpg]
     
    • Nade Stacking: "Beyler uzun HG gelin" dediğimiz olay. Tüm takımın bir bölgeyi bombalayarak avantaj elde etmesi ya da birini öldürmesi için yapılan taktiktir.
       
    • GG: Eğer herhangi bir oyun oynadıysanız ve GG sözü ile karşılaşmadıysanız siz çok farklı bir şey yapıyor olabilirsiniz. İyi oyunlar anlamına gelen ve hemen hemen her oyunda kullanılan, bunun dışında pek çok anlamda da kullanılabilmiş bir söz. Çok kötü oynayan biri de “ben gg beyler” diyerek ben bittim ben aslında yohum şeklinde kötü anlamda da kullanabilir. Alakayı biz de çözemedik.
       
    • Legged: Genelde AWP ile olur bu olay ama kimi zaman bir bronzun rakibin kafası hariç her yerine sıkarak bir gram canla bırakması durumuna denir.
       
    • Aim: Rakibe doğru cross dediğimiz nişangahı tutturma yeteneği. Herkeste olmaz çok çalışmak lazım.
       
    • Catwalk: Son zamanlarda çok kullanılmasa da eskiler bilir; haritadaki short bölgesine denir. "Beyler catwalk geliyor dikkat edin!"
       
    • Save'le kanka gitme: Round’da geriye düşen takım üyelerinin sayısı rakipten azsa ve kazanılamayacağı kesinse eldeki silahı kaybetmemek için güvenli bir yere park etmek.
       
    • Eco’yuz almayın beyler: Eco olmak; kaybedilen bir round’un sonrasında ekonomiyi düzeltip bir sonraki round için hazırlanmak anlamına gelir.
       
    • WP: Genellikle oyun sonu rakibin sizi ve takımınızı tebrik etmek için söylediği sözdür. Açılımı “well played”.
       
    • PUG: "Tamam beyler açılın oyun bende" demektir kısaca. Takımda işler kötü giderken takımın taşıyıcı rolünü üstelenebilen yetenekli arkadaştır. Candır...
    Kaynak

    #2
    Çevrimdışı [Z]Lunaci[exP]

      [Z-TR] Forum Admin

    • [Z-TR] Forum Admin
  • Yorum:
    251
  • Konu:
    66
  • Kayıt:
    10-07-2015
  • Üye Sayısı
    1

  • Yararlı
    Youtube Kanalım: TIKLA /\  İnternet hızım: TIKLA

    #3
    Çevrimdışı Daqe

      Oğuzhan Eken

    • [Z-TR] Super Moderator
  • Yorum:
    210
  • Konu:
    41
  • Kayıt:
    23-08-2015
  • Üye Sayısı
    9

  • Oyunu satın almak istiyorum ancak parayı farklı yerlere yatırınca alamıyorum.

    #4
    Çevrimdışı [Z]Lunaci[exP]

      [Z-TR] Forum Admin

    • [Z-TR] Forum Admin
  • Yorum:
    251
  • Konu:
    66
  • Kayıt:
    10-07-2015
  • Üye Sayısı
    1

  • (09-12-2015, Saat: 23:27)Daqe Adlı Kullanıcıdan Alıntı: Oyunu satın almak istiyorum ancak parayı farklı yerlere yatırınca alamıyorum.

    Mobil ödeme yoluylada alınır Hnagi hattı kullanıyorsun ?
    Youtube Kanalım: TIKLA /\  İnternet hızım: TIKLA

    #5
    Çevrimdışı Daqe

      Oğuzhan Eken

    • [Z-TR] Super Moderator
  • Yorum:
    210
  • Konu:
    41
  • Kayıt:
    23-08-2015
  • Üye Sayısı
    9

  • (09-12-2015, Saat: 23:30)[Z-TR]ByLunaci Adlı Kullanıcıdan Alıntı:
    (09-12-2015, Saat: 23:27)Daqe Adlı Kullanıcıdan Alıntı: Oyunu satın almak istiyorum ancak parayı farklı yerlere yatırınca alamıyorum.

    Mobil ödeme yoluylada alınır Hnagi hattı kullanıyorsun ?

    Sıkıntı o değil. Parayı farklı yerlerde değerlendiriyorum. (İnnial mevcut)

    #6
    Çevrimdışı [Z]Lunaci[exP]

      [Z-TR] Forum Admin

    • [Z-TR] Forum Admin
  • Yorum:
    251
  • Konu:
    66
  • Kayıt:
    10-07-2015
  • Üye Sayısı
    1

  • Yılbaşını bekle vaktin varsa oyunu daha ucuza alabilirsin.
    Youtube Kanalım: TIKLA /\  İnternet hızım: TIKLA

    #7
    Çevrimdışı Daqe

      Oğuzhan Eken

    • [Z-TR] Super Moderator
  • Yorum:
    210
  • Konu:
    41
  • Kayıt:
    23-08-2015
  • Üye Sayısı
    9

  • (09-12-2015, Saat: 23:34)[Z-TR]ByLunaci Adlı Kullanıcıdan Alıntı: Yılbaşını bekle vaktin varsa oyunu daha ucuza alabilirsin.

    Vakit var ya... Oynarız aldığımda birlikte o zaman? World Of Tanks veyahut War Thunder'a başlamayı düşünüyorum tekrardan.

    #8
    Çevrimdışı [Z]Lunaci[exP]

      [Z-TR] Forum Admin

    • [Z-TR] Forum Admin
  • Yorum:
    251
  • Konu:
    66
  • Kayıt:
    10-07-2015
  • Üye Sayısı
    1

  • Gel War Thunder'a her zaman oradayım Big Grin
    Youtube Kanalım: TIKLA /\  İnternet hızım: TIKLA

    #9
    Çevrimdışı Daqe

      Oğuzhan Eken

    • [Z-TR] Super Moderator
  • Yorum:
    210
  • Konu:
    41
  • Kayıt:
    23-08-2015
  • Üye Sayısı
    9

  • (09-12-2015, Saat: 23:44)[Z-TR]ByLunaci Adlı Kullanıcıdan Alıntı: Gel War Thunder'a her zaman oradayım Big Grin

    İndirim yakın bir vakitte. Oynarız yani sıkıntı yok. Big Grin

    Bu arada 3. üye ben miyim? Yeni kayıt oldun diyor bana?

    #10
    Çevrimdışı [Z]Lunaci[exP]

      [Z-TR] Forum Admin

    • [Z-TR] Forum Admin
  • Yorum:
    251
  • Konu:
    66
  • Kayıt:
    10-07-2015
  • Üye Sayısı
    1

  • Nasıl yeni üye diyor.
    Youtube Kanalım: TIKLA /\  İnternet hızım: TIKLA






    Hızlı Menü:

    Konuyu Okuyanlar:

    1 Ziyaretçi